Hello India - Reisverslag uit Shimla, India van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Hello India - Reisverslag uit Shimla, India van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Hello India

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

18 Juli 2008 | India, Shimla

Beste iedereen,

Alweer 5 dagen in India en de verbazing blijft toeslaan. Na een prima vliegreis zijn we in het hondsdrukke Delhi gedropt. En als vier westerse toeristen met grote rugzakken ben je een makkelijke prooi voor taxichauffeurs, reisburo-medewerkers, verkopers en iedereen die geld van je wil. Echt, alsof je honing aan je kont hebt. Ook hebben ze er niet echt een vuilnis ophaaldienst en schijten en pissen op straat is ook gewoon prima. Heel lekker ruikt het dus niet in Delhi :)..
Maar goed, na een keer of drie te zijn opgelicht (voor een paar eurootjes, maar dat is toch veel geld hier) en Marien te hebben gevonden hebben we besloten om Delhi te verlaten en onze trip richting het Noorden (de Himalaya) te starten. Op het moment zijn we in Shimla op zo´n 2000 m hoogte. Het is een klein stadje waar het een stuk koeler is dan in Delhi (25 resp 40 graden celcius) waar vroeger Britse bezetters tijdens de zomer verbleven en waar nu veel welgestelde Indiers hun vakantie vieren. Morgen gaan we naar Manali, waar we motors zullen gaan huren en een tocht van ong. 10 dagen zullen maken door de Himalaya. Iedereen die we daar hier over spreken zegt dat het de briljantste tocht ooit is. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel een beetje warm van word.. De helft van het kamp hier is aan de diarree, maar ik sta gelukkig (nog) aan de goede kant. So far, so good dus.

We moeten nu de bus gaan pakken richting Manali. Binnenkort een nieuw verhaaltje plus foto´s.

X Jeroen

  • 23 Juli 2005 - 20:47

    Irlen, Dino En Lucas:

    Lucas en Dino behoren sinds deze week tot de working class(Douwe Egberts en DE belastingdienst..) Wij genieten nu van het vrije weekend om straks weer een 40-urige werkweek tegemoet te zien.....Als jullie hele rielekste kerels terug zijn, gaan we met zn allen naar het zonnige friesland op VAKANTIE dus be prepared...

  • 31 Juli 2005 - 20:11

    Jeffrey. Die Ene Die Altijd Achterin Lag.:

    Hee jongens! Ik heb jullie een tijd geleden al gemaild. Wel ontvangen? Ik hoop het. Laat weer eens wat v jullie horen! Mzzl. Jef.

  • 01 Augustus 2005 - 17:41

    Ruud:

    Hoi, ik kom 2 augustus (morgen) om 9.40 NL tijd aan. Vluchtnummer is CI 65. Ik weet niet of jullie tijd hebben. Ik kan sowieso met Abe meerijden. Tot dan of wat later.

    Groetjes,

    Jeroen

  • 16 Februari 2006 - 12:28

    Selma:

    Hey Jeroentje,
    ik ben nu aan het werk en ik kan hier niet mailen. Maar wel een berichtje op je web-log achterlaten. Ik kom in de week van 6 Maart richting Utrecht en Amsterdam. Kom dan zeker langs. Maar dat hoor je allemaal nog wel. Ik ga verder werken. Kus Selma

  • 31 Juli 2008 - 08:00

    Gerda:

    lieve jeroen,
    wat leuk dat je iets op je site hebt gezet. De geuren en kleuren kan ik me voorstellen.
    Ruud en ik zijn deze week met boudewijn en biche opgetrokken. We lopen vandaag het laatste parcours van 20 km naar Santiago de Compostella. Morgen begint onze terugreis. Groeten aan de jongens, liefs, Gerda


  • 31 Juli 2008 - 08:04

    Ruud:

    Go Jeroen, go! 22 is geen 50!

  • 10 Augustus 2008 - 12:33

    Jan-dirk/gabi:

    Lief Joentje,
    Mooie berichten over jullie reis, leuk om boodschappen en video's te ontvangen. Je moet me maar vergeven voor het volgende, dat ik toch zeggen wil. Dat is: wat me in eerste instantie het meest vreugde deed bij het lezen van je stukjes, is je beheersing van de taal. De prosodie, de woordkeus, de humor in wat je schrijft enz.: ik wist niet dat jij zo goed kon schrijven. Opa zal ook lachen in de hemel. Ook hij kon zeer goed (gedichten en persoonlijke brieven) schrijven; ik heb dat natuurlijk weer van hem. Liefs, papa

    hoi jeroen, ik was in bad antogast kurs 3 met sri sri ravi shanker en het was een diep en indrukwekkend tijd. in het begin moest ik kotsen van hoofdpijn maar ik heb wel gezegd dat ik een zoon heb met kursus 1 die er nu in india is en ik was heel trots op jou en voelde me heel erg verbonden. stap voor stap ist het daar beter geworden mit mij en ik heb ook privee met sri sri kunnen spreken. voor die tijd in bad antogast was ik in london bij ninad de friend van roberto, omdat ik aal lang naar het british museum wilde gaan. dat is nu gebeurd. ik was daarnaar nog drie dage heelemal gelukig en stond onder de indruk van de kristalschedel die ik daar gezien heb. ninad wankeld ook met zijn hoofd zo als je het beschrijvd. nu ga ik nog in de week naar erfurt en ben dan blij je weer in nl te ontmoeten. groete van mij. gabi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shimla

India

Zomervakantie India 2008

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2008

Aftellen..

17 Augustus 2008

Hobbeldebobbeldebob

13 Augustus 2008

45 °C

10 Augustus 2008

Meemaken of afzien?

31 Juli 2008

Hoogteziekte,leuke afgronden en brullende motoren
jeroen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 96052

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 21 Februari 2017

Azie

07 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Midden-Amerika

27 September 2012 - 18 Januari 2013

Tanzania

25 Juli 2012 - 17 September 2012

Zuid-Amerika: part II

26 November 2009 - 02 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 Juli 2008 - 01 September 2008

India

05 December 2004 - 15 Augustus 2005

Australie

Landen bezocht: