Hoogteziekte,leuke afgronden en brullende motoren - Reisverslag uit New Delhi, India van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Hoogteziekte,leuke afgronden en brullende motoren - Reisverslag uit New Delhi, India van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Hoogteziekte,leuke afgronden en brullende motoren

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

31 Juli 2008 | India, New Delhi

Beste iedereen,

Na heel wat dorpjes te hebben bezocht zonder internet-verbinding of telefoon(-bereik) ben ik nu weer (even) mobiel.
Het plan waar ik vorige keer over schreef om motoren te huren is uitgevoerd: we rijden op 4 Enfield Bullets (zie foto's), drie van 500cc en eentje van 350cc. Het is zo ontzettend gaaf om door de Himalaya te scheuren, onbeschrijfelijk bijna. Je komt op plekken en in dorpjes waar je met bus of trein nooit zou komen. We hebben denk ik wel gemiddeld een uur per dag gezeik (lekkende olie, benzine tank leeg, bougie kapot enz.) maar het is het allemaal waard. Bovendien heb ik een gitaar en harmonica bij me, dus ook bij wachtmomenten vermaken we ons prima. Ik heb langs afgronden gereden waar je u tegen zegt en ik heb nooit zoveel uitzicht/berg foto's gemaakt. Morgen gaan we naar Kee Monastry (moniken klooster) waar net een festival aan de gang is. Over een paar dagen is de tour voorbij en brengen we de bikes terug naar Manali. Hierna gaan we wat meer zuidelijk, eerst naar Chandigar en dan waarschijnlijk naar Rajastan om daar een paar steden te bezoeken.
Wat bizar is voor een Nederlander als ik, is dat hier OVERAL wiet langs de kant van de weg groeit. Toch is het verboden om te roken hier :-).. Wat ook even wennen is, is dat in Indiers met hun hoofd heen een weer wiebelen (wat voor ons een beetje op nee-schudden lijkt) en daarme 'ja' bedoelen. Ook opvallend is de vriendelijkheid en vrolijkheid van de mensen hier. We laten vaak gewoon de tassen op de motoren zitten als we gaan eten, omdat we niet kunnen voorstellen dat er een Indier rondloopt die het over z'n hart kan verkrijgen om iets van ons te jatten. Dat is in sommige landen toch wel anders!
Niet alles in India is leuk. Wat bijvoorbeeld heel irritant is, is dat ze de deurposten tot een hoogte van 1,80 maken! Echt, ik heb al zeker 6 x mn hoofd gestoten... Verder bestaat er kennelijk zoiets als hoogteziekte, wat je kunt krijgen boven de 3000 m en daar heb ik nou net last van. Het wisselt in ernstigheid, maar extreme moeheid, slapeloosheid, hoofdpijn en duizeligheid zijn symptomen die ik al een paar keer heb meegemaakt.

Verder is het hier goedkoop als verwacht: ong. 3E voor een twee persoons- kamer en E 1,50 voor een warme maaltijd.

Ik hoop dat iedereen die dit leest ook een prima vakantie heeft!

X Jeroen

  • 03 Augustus 2008 - 16:13

    Lies En Stief:

    Heeeeeeeey gozers!!
    Watsap allemaal, mijn vier blanke (en gele) vrinden. in india. jullie verhaal klinkt echt helemaal de bom, 4 motoren huren, ik had het kunnen weten. marien die zn rijbewijs aan het halen is en jeroen had het ook altijd al over die dingen, vet man. doe je voorzichtig? Oh nee.
    Nou hier is het ook leuk, in afrika dan, het moederschip. We chillen en zitten nu voor het eerst achter een pc. Tot de volgende pc zou ik zeggen..

    veel plezier nog en groetjes van lies en stief!!!

  • 05 Augustus 2008 - 06:08

    Ruud:

    top verhaal. Wij genieten ervan. Hou je ogen open en heb plezier met elkaar.

  • 05 Augustus 2008 - 18:00

    Ruud En Gerda:

    Home Sweet Home. Echt thuiskomen is niet erg na 5300 kilometer rijden en meer dan honderd kilometer lopen...Enfin, hou jullie taai en haal er uit wat er in zit. De Dom staat nog op zijn plaats en je bedje is voor je opgemaakt t.z.t.

  • 05 Augustus 2008 - 22:18

    Irlen:

    dudes,
    vette motoren, en hele mooie foto´s!! Ik ben nu laatste dag in Mexico, morgen helaas naar huis...Alles was vet, en belize was heeeeeel relaxt!

  • 08 Augustus 2008 - 06:13

    Ruud:

    Schitterende video's! We wachten rustig op nieuwe beelden en anders zetten we de Olympische Spelen wel op. Just keep your eyes on the road.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India

Zomervakantie India 2008

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2008

Aftellen..

17 Augustus 2008

Hobbeldebobbeldebob

13 Augustus 2008

45 °C

10 Augustus 2008

Meemaken of afzien?

31 Juli 2008

Hoogteziekte,leuke afgronden en brullende motoren
jeroen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 96205

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 21 Februari 2017

Azie

07 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Midden-Amerika

27 September 2012 - 18 Januari 2013

Tanzania

25 Juli 2012 - 17 September 2012

Zuid-Amerika: part II

26 November 2009 - 02 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 Juli 2008 - 01 September 2008

India

05 December 2004 - 15 Augustus 2005

Australie

Landen bezocht: