Meemaken of afzien? - Reisverslag uit Jodhpur, India van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Meemaken of afzien? - Reisverslag uit Jodhpur, India van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Meemaken of afzien?

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

10 Augustus 2008 | India, Jodhpur

Zo. Na met pijn in ons hart de motoren weer te hebben afgeleverd, zijn we naar Chandigarh gegaan. Ze hebben daar een hele relekste koffie-bar waar je voor een euro (heel erg duur hier) extreem lekkere koffie kan drinken. Na een paar koppen koffie begon het keihard te regenen. Meestal duurt zo'n regenbui hier 10 minuten, maar deze hield rustig 2 uur aan. Op een gegeven moment lag er een 30-cm laag water op straat en geen taxi wou meer tegen normale tarieven rijden. We kregen gelukkig een lift van 2 dames naar ons hotel, maar onderweg kwam het water door de achterdeur heen, zo hoog stond t (zie filmpje). We zijn vanuit Chandigarh naar Jaipur (hoofdstad van Rajastan) gegaan en wat was dat een feest! Eerst was het een uur zoeken voor de juiste bus richting het station. Indiers zijn namelijk heel goed in 'ja' zeggen terwijl ze 'nee' bedoelen of het niet weten.
Op het station kregen we te horen dat de trein 3,5 uur vertraging had. Moet je eens voorstellen dat je op Utrecht CS staat en het NS-vrouwtje omroept dat je trein naar Amsterdam van 12 uur om half 4 vertrekt. Ik denk dat de wachtende Nederlanders dan het hele station zouden afbreken. Hier niet. Mensen zijn al voorbereid op vertraging en hebben zelfs een kleedje bij zich zodat ze 'comfortabel' op de betonnen perronsvloer kunnen liggen. Wij niet... Wij moesten het gewoon zonder kleedje doen. Na 8,5 uur tussen de mensen, ratten en muggen te hebben gelegen kwam onze trein eindelijk aan. Doodmoe als we waren, vielen we vrij snel in slaap. Met als leuke verassing dat toen we wakker werden Lucas zijn tas gejat was! Was niet echt een top-etmaal dus. Maar goed, Jaipur en Jodhpur waren wel weer heel erg mooi. Het is alleen erg vermoeiend dat je op alles moet afdingen. Vanavond gaan we naar Udaipur, op zoek naar nieuw avontuur...

Ciao

• 10 Augustus 2008 - 18:45

Ruud:

wij zijn op bezoek geweest in Deventer. Het was gezellig. We maken het prima en hebben af en toe een bui! Veel gein met zijn 4-en.

• 11 Augustus 2008 - 13:55

Gerda:

Een zware dag! Lullig van die tas van Lucas. Maar troost je, hier 20 graden, bewolkt, Ruud en ik werken alweer... Waarschijnlijk zit je toch liever in India. Hoe zijn de mensen daar? En mogen wij ook een foto zien van jullie vieren???