Budget - Reisverslag uit Tully, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Budget - Reisverslag uit Tully, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Budget

Door: Jeroen en abe

Blijf op de hoogte en volg jeroen

03 Mei 2005 | Australië, Tully

Beste Iedereen,

Op verzoek van Abe (hij zegt dat anders alle oma's verward worden) zet ik het 2de deel van onze mail even onder een nieuw kopje. Na het ananassen plukken zijn we 2 weken naar Cairns gegaan. Daar hebben we Micha en Sara voor de 2de keer ontmoet. Met hun, Abe en Jef mn verjaardag gevierd. Van Abe en jeffrey een duiktrip cadeau gehad en Micha en Sara hebben me meegenomen naar de film. Met zn vijven zijn we ook naar het Noordelijkste puntje van Australie gereden. Daar belandden we in een 100-miljoen jaar oud regenwoud. We zijn met een bootje over een een rivier het regenwoud ingegaan. We zagen aan de kant een paar krokodillen die rustig aan het zonnen waren. je zou echt niet denken dat die beesten je dr op het land uitrennen, maar proberen ga ik het ook niet. Van Micha en Sara moesten we afscheid nemen, want hun volgende bestemming was: de woestijn.. Vlak daarop onze duiktrip gedaan. De 2de duik was onze beste duik tot nu toe. We zagen een Reefshark en omdat ie lag te slapen konden we vet dichtbij komen. Ook zagen we een paar reuzeschildpadden die we onder water konden voeren. Mijn tank lekte onderwater, dus ik moest er na 35 minuten al uit. In de laatste 10 minuten zagen Abe en Jeffrey (die ik nu even a en j ga noemen) een vis van ong. 1,5 meter die heel nieuwsgierig was, zich gewoon liet aanraken en de hele tijd achter hun aan bleef zwemmen.
De volgende dag hebben J en ik geskydived, ofwel parachutegesprongen. Ik moet toegeven dat het wel een beetje eng was, maar ook echt super strak.Het eerste gedeelte val je een minuut lang naar beneden met 300 km/h en het tweede gedeelte (met parachute open) zweef je als een vogel hoog in de lucht en wens je dat je je hele leven niet meer hoeft te landen. We hadden een beetje veel leuke dingen op elkaar gepland, want de volgendee dag gingen we raften (met een bootje keihard van een rivier af). Hierna moesten we na een half uur huilen afscheid nemen van Jeffrey, omdat die richting Brisbane ging om daar het vliegtuig naar huis te pakken.
Vervolgens zijn we via een paar watervallen naar Tully gereden en hebben vandaag onze tweede dag bananen plukken overleefd. Ennuh, even over het weer: Soms in Nederland heb je toch wel eens zo'n dag dat de hemel helemaal grijs is en het maar niet wil ophouden met regenen? Dat is hier gewoon fokking elke dag zo!. De gemiddelde regenval is 5 m per jaar (5x zoveel als in Londen). Goed voor de bananen, maar geef ons maar non-stop zon. Oh, en als ik dan toch aan het klagen ben: MUGGEN! De eerste nacht in Tully wilden we wat geld besparen door in de Auto te gaan slapen. Volgende morgen werd ik wakker van gezoem en besloot een paar muggen dood te slaan, maar toen ik er 2 had vermorzeld, vlogen er nog vet veel rond. Toen ik achter me keek, zag ik ong. 100 miljoen muggen. We waren in een record tempo weg, maar het was te laat: de teringbeestjes hadden me al ontelbaar keer gestoken...
Maar goed, in ieder geval zijn we nu echt blut, blut, blut en moeten we tot onze uitbetaaldag geld lenen van het hostel om eten te kopen. Aaahhh, zielig he? Het is dus de keus tussen of verhongeren of een paar weken lang in de stromende regen bananen plukken. Wij kiezen voor t tweede. Dus iedereen: Bid voor ons en voedselpakketten zijn welkom :-).

Groetjes,

Abe en Jeroen

p.s. Ik hoop dat deze mail niet onleesbaar lang is. Zowel: sjorry.

  • 03 Mei 2005 - 11:09

    Irlen:

    Hey jongens bananen plukken is zeer interessant en goed voor je persoonlijke ontwikkeling meent dr. Irlen..En als het geld op is kun je altijd nog terug komen..o nee eerst langs thailand..iig laterzz

  • 03 Mei 2005 - 16:42

    Gabi:

    goed van jullie te horen, maar jeroen, heb je je MP3 - speeler gekrijgen? hij is al lang gestuurd.
    groete gabi

  • 03 Mei 2005 - 21:39

    Gerda:

    Hoi jongens,
    Ik kom net terug van werken in de schouwburg. Onwijs mooi de foto's. Jullie zijn nu waarschijnlijk al weer volop aan het bananen plukken. Nog een tip van Erik en Marianne voor low budget menu: andijviestampot (aard-andijvie en spekjes). Hou vol! Liefs, Gerda

  • 04 Mei 2005 - 04:19

    Ruud:

    Gebakken bananen, daar leeft je minstens 40 dagen op. En het water is nog steeds gratis? Je kent de uitdrukking: to go bananas?

  • 04 Mei 2005 - 07:43

    Dino:

    Jullie foto's worden echt te mooi gasten! Hopelijk kan ik jullie nog overtreffen in mn laatste maand :-) Once again mooie baard jeroen! Gelukkig hoef ik niks te plukken om mn vitamientjes binnentekrijgen...

  • 09 Mei 2005 - 00:44

    Marien & Steven:

    Waaaaha die 3 boeren foto is wel heel meesterlijk. Ook een beetje pijnlijk natuurlijk, maar boerenwerk is gezond.'Baard', de look van de moderne boer, gaat het ook helemaal worden.M&S zegge later!

  • 09 Mei 2005 - 00:46

    STeve:

    Oh trouwens vraagje irlen zegt dat jullie 27 juLi terugkomen is dat zo? mail ff ofzo ltr

  • 09 Mei 2005 - 11:43

    Maarten:

    Klinkt allemaal echt superchill. Minder van het geld, maar jullie verzinnen vast wel wat. Gaan jullie ook nog naar thailand enzo?? En wanneer denken jullie trug te komen? Hier is alles prima, enjoy your time there, zal wel lukken lijkt me:p ltrs maarten

  • 10 Mei 2005 - 12:38

    Micha:

    dag mannen.

    ff melden dat de foto's erg koning zijn. De baard is echt de man. spiegel foto ook uiteraard.

  • 28 Mei 2005 - 18:26

    Wendela:

    Hoi Jeroen! Ik dacht al, wat heb ik je lang niet gezien, maar na wat gegoogeld te hebben, is het duidelijk; je bent gewoon helemaal niet in Nederland... Nou ik hoop je snel weer s te zien (uitgaan), oja bel me als je terug bent! kusjes ps. je bent echt té sexy met die baard ;p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tully

Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2005

back Out

03 Mei 2005

Budget

03 Mei 2005

Het Witte paradijs

21 April 2005

Fruit plukken

26 Maart 2005

Out of Surf --- Into Dive
jeroen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 96044

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 21 Februari 2017

Azie

07 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Midden-Amerika

27 September 2012 - 18 Januari 2013

Tanzania

25 Juli 2012 - 17 September 2012

Zuid-Amerika: part II

26 November 2009 - 02 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 Juli 2008 - 01 September 2008

India

05 December 2004 - 15 Augustus 2005

Australie

Landen bezocht: