Het Witte paradijs - Reisverslag uit Tully, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Het Witte paradijs - Reisverslag uit Tully, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Het Witte paradijs

Door: Jeroen en abe

Blijf op de hoogte en volg jeroen

03 Mei 2005 | Australië, Tully

Beste Iedereen,

Aan het eind van onze vorige mail zei ik dat Abe alles wel goed had omschreven. Dat is niet helemaal waar, want we hebben nog niks verteld over Whitsunday Islands.

Ong. een maand geleden zijn we aan boord gestapt van een 12-persoons zeilbootje dat ons naar de eilanden met het witste zand van Australie bracht. Aan boord ontmoetten we 4 Ierse dudes, 2 frans-canadese meisjes, een duits stelletje en een engelse jongen die echt precies dezelfde stem en accent had als die gozer van The Streets. We kwamen langs de mooiste uitzichten en stranden, waaronder no.1 mooiste strand van de wereld (volgens strandexperts??): Whithaven Beach (foto). Bij mooie stukken koraal mochten we duiken en snorkelen (nou, dan weet je t wel) en daar hebben we onze eerste waterschildpad gezien. s' Nachts op het dek onder miljoenen sterren slapen. Kortom: het beviel prima. Het was alleen niet altijd even leuk; Midden op zee waren er niet normaal hoge golven, dus werd onze boot letterlijk van links naar rechts gegooid. Bij een aantal mensen kwam het ontbijt er na 10 minuten al weer uit. Bij ons bleef het gewoon netjes in de maag, al voelde ik me niet helemaal 100%. Hierna zijn we ananassen gaan plukken, maar dat had abe geloof ik al verteld. Nog wel ff een fotootje.