Fruit plukken - Reisverslag uit Cairns, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Fruit plukken - Reisverslag uit Cairns, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Fruit plukken

Door: Jeroen en abe

Blijf op de hoogte en volg jeroen

21 April 2005 | Australië, Cairns

Hoi Iedereen,

Vanuit uit Bundaberg, wat echt heel lang geleden is, zijn we verder gereden naar Bowen. In het hostel waar we in verbleven in Bundaberg hoorden we van een meisje dat je daar 30 dollar per uur kon verdienen met tomaten plukken. We raakten ook langzaam door ons geld heen dus besloten we om daar werk te zoeken. Na een kleine roadtrip kwamen we aan in bowen waar het hostel makkelijk te vinden was, hier vertelde ze ons dat het seizoen nog niet echt begonnen was maar dat er wel iig voor 1 persoon werk was en dat er waarschijnlijk na een paar dagen ook wel werk kwam voor 3 personen. we besloten dat als we binnen 3 dagen niet gewerkt hadden we zouden gaan en kijken of we ergens anders werk konden vinden.
Gelukkig kwam er op de derde dag werk, ondertussen hadden we al 80 dollar uitgegeven aan accomedatie en eten, maar we konden dat dus iig terug verdienen. Het werk was ananasen plukken. Even snel wat dat inhoud: je staat om kwart voor 6 op, rijdt om half 7 naar de boerderij waar je om 7 uur al tussen de ananasen staat. Van 7 tot 4 uur loop je achter een tractor aan. Terwijl je achter de tractor aan sjokt pluk je elke stap een ananas (deze groeien in een soort struiken, ongeveer op knie hoogte). Gelukkig blijven het wel Aussies waar je voor werkt, de half uur smoke'o(pauze) is al snel 1,5 uur. Desondanks heb je het aan het einde van de dag wel helemaal gehad maar heb je ook ongeveer 120 dollar verdiend.
Het werk was alleen al snel weer afgelopen, na twee dagen werken hebben we weer 3 dagen niet kunnen werken en zo ging het twee weken lang door. Toen we besloten naar een andere plek te gaan om daar ons geluk te beproeven hadden we dus niets gespaard. Wel hebben we nu de prachtige fruitpluk ervaring, wat ons wel weer meer backpacker maakt.
We besloten naar Cairns te gaan en contact te houden met het hostel in bowen zodat als het seizoen zou beginnen we er weer terecht kunnen. Na een paar uur kwamen we langs Tully, een klein dorpje wat vlak aan het regenwoud ligt. hier hebben even rondgevraagt naar werk, hier hoorde we dat er genoeg werk was in de bananenindustrie. Jammer genoeg waren wij niet de eningste die op zoek waren naar werk, alle hostels zaten vol met hard werkende bananenplukkers. We hebben we een resevering gemaakt voor over een paar werken en zijn met ons laatste geld eerst naar Cairns gegaan.

In Cairns was het weer tijd om het de hostels te rippen. We hebben we een nieuwe methode bedacht om goedkoop te kunnen verblijven in Cairns terwijl we wel alle fasiliteiten van de hostels kunnen gebruiken. We laten 1 iemand inchecken en betalen voor de eerste twee nachten, vervolgens gaan we er met zn drieen douchen, eten, zwemmen, simpson's kijken en bierdrinken. Als we willen gaan slapen gaan er twee naar de auto en 1 in de kamer, wat we de hele tijd rouleren. dit kost ons 5 dollar per dag.
Hierdoor houden we meer geld over voor trips en uitgaan. Dit is ook het eerste wat we zijn gaan doen in Cairns. We hebben 5 duiken gepland, een dag raften en we gaan er een paar dagen op uit naar Cape Tribulation, wat een groot regenwoud is.

Ok, nu ben ik (jeroen) aan de beurt om dit verhaal af te maken. Maar als ik het zo lees heeft abe alles al mooi omschreven dus ik doe iedereen de hartelijke GROETEN! O enne bedankt voor de felicitaties nog.

Abe en Jeroen

• 21 April 2005 - 10:14

Irlen:

Buiten in je tuin in het zonnetje zitten en genieten met een biertje in je hand(betaalde met studiefinanciering natuurlijk) is ook leuk:p, nee jongens gelul maar ziet er nog steeds goed uit..

• 23 April 2005 - 15:02

Koen Knitel (V6b Jeweettochhh):

enneuh... wat doen jullie met koninginnedag? ;-) Hier begint het idd. langzaam aan weer wat warmer te worden, maar als ik jullie was zou ik nog maar ff daarzo blijven hoor!!
    Veel plezier maar weer, en tot later!!!
    Koen

• 29 April 2005 - 06:27

Ruud:

Leuk weer wat nieuws op de site te lezen van jullie avonturen. Hier gaat alles goed, vandaag de hele dag aan het werk in Haarlem. Gelukkig gaat het weer de goede kant op. Hou je taai en blijf ze plukken!

• 01 Mei 2005 - 23:36

Steven & Marien:

Shit das wel jammer jonges, dat werken. Toch meer uurtjes moeten maken bij the florin =) Neem aan dat jullie nog wel gewoon hard chillen. Kzeg jullie later, en daar krijg je de groeten gewoon extragratis(!) bij!!!

• 03 Mei 2005 - 03:53

Jeffrey: