Out of Surf --- Into Dive - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Out of Surf --- Into Dive - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Out of Surf --- Into Dive

Door: Jeroen en abe

Blijf op de hoogte en volg jeroen

26 Maart 2005 | Australië, Bundaberg

Oiiiiiiii,

Even kort, kort, kort ok? We hebben onze Fraser Island trip achter de rug. Samen met 4 Israelische meisjes (waarvan 2 lesbisch), een luie Engelsman en een overactieve Zwitser, zijn Abe, Jeffrey en ik in een 4WD megajeep gestopt om Fraser Island, het grootse zandeiland van de wereld, te gaan verkennen. Omdat het een onbewoond eiland is, zijn er geen normale wegen, maar grind/zand paden met abnormale kuilen dr in. Zoals je je dus misschien kan voorstellen, was de 1,5 uur durende trip naar de eerste bestemming, Lake MacKenzie, niet heel comfortabel. Maar goed, het was wel echt een paradijsmeertje, met blauw zand en wit water (of was et nou andersom?), dus toen we daar als koningen in het water lagen, waren we het ‘heenwegdrama’ alweer vergeten. We kwamen dr achter dat als we gewoon over het strand reden, ipv over de ‘weg’, we geen last hadden van gehobbeldebobbbel. We hebben nog een paar andere dingetjes gedaan, waarvan de zandduinen van Rainbow Gorge (Rainbow omdat het heel veel verschillende kleuren zand was) de mooiste was. Minpuntje was, dat toen we terugkwamen van Fraser Island, onze veren gebroken waren door de slechte weg daar en we 450 dollar moesten betalen om ze te laten fixen. Gedeeld door acht personen werd het 50 dollar, maar toch jammer..
Na Fraser Island zijn we nog 2 dagen in de buurt gebleven om te surfen. De tweede dag heb ik het beste gesurfd tot nu in mijn hele verblijf in Australie.
Vervolgens zijn we naar Bundaberg (waar de gelijknamige rum gemaakt wordt, je weet wel) gereden om onze duikcursus te doen. Onderwater ademen is in het begin heel vreemd, maar na een tijdje wil je niks anders meer. De cursus was eigenlijk heel makkelijk en zonder veel moeite hadden we onze ‘Open Water Course’ gehaald. Dat betekent dat we nu zonder supervisie overal waar het niet dieper is dan 18 meter mogen duiken. En dat is wat we morgen gaan doen. Met twee tanks, een wetsuit, een BCD, een regulator, een weightbelt, een masker en flippers (even wijs doen hoor) gaan we naar Hofman’s Rock waar haaien, zeeslangen, reuzeschildpadden, dolfijnen en dodelijke stonefish in harmonie samenleven.

Dussssss,

Het enige jammere is, bedenk ik me nou, dat hier helemaal geen golven zijn. Dat is natuurlijk goed voor het duiken, maar dat betekent ook dat het een beetje afgelopen is met het elke dag surfen. En nog iets (deze twee dingen houden totaal geen verband, dat weet ik): onze homeboiii Micha is als een bezetene richting noorden aan het planken en komt ons over twee dagen inhalen. Bij ons maakt ie even een pitstop en dan hebben we weer een mooie gelegenheid om van ‘een biertje of twee’ te genieten.

Jongens, meisjes, dames, heren, vaders, moeders, opa’s, oma’s, ooms, tantes, neven, nichten: no worries.......!

Abe, Jeroen

• 26 Maart 2005 - 08:34

Ruud 't Sas:

Niet normaal, mooie berichten Heren! Wij gaan nu naar Echten in het verre Duitsland en lopen dan een stuk Pieterpad van Doetinchem weer helemaal naar Echten waar de auto staat. Vanavond slapen we bij Rene en Karin en kijken naar Roemenie-Nederland. Hoezo, spannend leven in Australie? Groeten van Ruud en Mamma.

• 26 Maart 2005 - 10:01

Maarten:

Ziet er chill uit mensen, echt heel gaaf. Zo te zien vermaken jullie je wel, veel plezier met duiken, surfen, chillen, uitgaan, fourwheeldriven en weet k wat nog meer, gaan nu jullie btw nog naar new zeeland? Daar schijnt het ook errug mooi te zijn:p, spreek jullie snel weer, ltrs maarten

• 28 Maart 2005 - 09:41

Jelena:

leuke foto's, kameraad ;)KUS

• 01 April 2005 - 04:37

Micha:

allemals heel erg vers die zaken, Fraser was idd super mooi, dat wrak vond ik alleen helemaal niet bijzonder, gewoon een wrak. Trouwens als jullie terug zijn vd trip bel ff waar jullie zijn en verblijven en dan kan t biertje deze keer misschien wel lukken!

• 01 April 2005 - 20:13

Irlen:

Hey jongens, heb net weer tentamenweek gehad..maar nu weekje naar londen:d dive maar lekker door

• 04 April 2005 - 09:40

Dino:

Ziet er echt heeeeel mooi uit heren. Vooral die lekkere baardjes van jullie hehe.

• 11 April 2005 - 15:12

Gerda:

Hoi Jeroen en Abe,
    Zijn de ananassen al rijp zodat jullie kunnen gaan beginnen met werken? Ik hoop dat jullie snel werk vinden.
    Liefs,
    Gerda

• 17 April 2005 - 19:01

Boudewijn:

Voor Jeroen!!!
    Haha Groningen is het eerst om je alvast te feliciteren met je verjaardag Dinsdag a.s.
    Mooie foto's toffe verhalen ziet er geweldig uit!! Zal je verjaardag vast ook slagen in dit flitsende gezelschap.
    Biche en ik waren een weekje naar Gambia, echt een heel andere wereld, een overweldigende ervaring.
    Daar kun je ook aan het werk als je wil. Voor 2,5 euro per dag dat is andere koek !!
    Nogmaals veel plezier en neem er een namens mij, ik bedoel een biertje.
    Bee

• 19 April 2005 - 10:27

Gerda:

Lieve Jeroen,
    Tatatatarata,
    Van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag! Leuk je vanmorgen gesproken te hebben. Dikke zoen!!!!
    Gerda

• 19 April 2005 - 10:32

Irlen:

Hey j gefeliciteerd man!!!Hoop dat ze wat leuks voor je verjaardag daar hebben;) nou ja daar zorgt abe vast voor..keep on plukking:p laterzz

• 19 April 2005 - 10:50

Mustafa:

hee jeroen, gefeliciteerd jonge!
    veel plezier op je verjaardag daarzo. (ow ja ik heb over een uurtje een tentamen, leuk he?)
    laters