alive and chillin' - Reisverslag uit Byron, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu alive and chillin' - Reisverslag uit Byron, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

alive and chillin'

Door: Jeroen en abe

Blijf op de hoogte en volg jeroen

13 Februari 2005 | Australië, Byron

Beste iedereen,

Ten eerste wil ik even een heel spijtige mededeling doen: Abe Hofman en Jeroen Berkhout hebben zojuist verloren van een Fins (blond) meisje met poolen. We zullen vanaf nu dus als verliezers door het leven moeten gaan. Maar goed, er zijn hier ook gelukkig en hele hoop blonde Finse, Deense en Zweedse meisjes waarvan we niet hebben verloren ..We zijn nu voor de tweede keer in Byron aangekomen. We zijn eerst naar Goldoast gereden wat volgens menig Australier de uitgaansplaats is. Het uitgaan was inderdaad wel leuk, maar het is zo groot en toeristisch dat het ook heel onpersoonlijk is. Dus nu zijn we teruggereden naar Byron, wat gewoon een groot uitgaansdorp aan de kust is en waar juist die sfeer hangt die we in Goldcoast misten. We zijn als echte backpackers in een hostel gaan zitten en gaan komende week surfen, uitgaan en slapen. Daarna gaan we:

Naar Fraser Island,
Het zandeiland van Australie, volgens de lonely planet ligt er meer zand op dat eiland als in de sahara. Er zijn daar dus geen normale wegen, wat we gaan doen is samen met 6 anderen een fourwheeldrive huren en daar 3 dagen het eiland verkennen, zonder gids.

Naar Bundaberg,
Geen idee wat daar allemaal te doen is en hoe het er uitziet, wij gaan er in ieder geval een duikcursus doen. Vier dagen elke dag duiken en daarna hopen we ons openwaterduikbrefet te hebben.

Naar de Whitsunday Islands,
Hier gaan we een zeiltrip maken voor 3 dagen, dat houdt in: feesten, bierdrinken, duiken en natuurlijk dat allemaal onder het genot van een prachtig uitzicht.

Alleen na al deze activiteiten zal ons geld zo’n beetje op zijn, dus zal het lui-lekker-we-zien-wel-leventje een beetje ophouden en moeten we op zoek naar een baan... We zijn trouwens van plan om gewoon de jackpot te winnen, dus dat probleem is ook weer opgelost.
Sinds kort zitten nu bijna al onze vrienden in plaatsen ver van Nederland. Alleen Irlen jonge, tja, eeuhhh, studeren is ook heel leuk toch?? Mocht de tentamenstress toch onverhoopt te hoog oplopen: spring niet van dat gebouw af, maar bel ons, we zijn dr voor je.

Aan al onze wereldreizigers:

Micha: Veel plezier met Sara. En in geval van huwelijksproblemen: we zijn dr voor je.
Stief: Pas op voor alle enge dieren. En mocht de angst te hoog oplopen: we zijn dr voor je.
Lucas: Veel plezier met constant chillen (owja en Frans leren, ahum) en mocht je zat zijn van alle chickies die aan je hangen, bel ons: we zijn dr voor je.
Dino: Onze demonstrant, in geval dat je op het politibureau in Manilla zit doordat je de president een ei naar z’n hoofd hebt gegooid: bel ons, we zijn dr voor je.

Everony Else: we zijn dr voor jullie.

Tjow,

Abe en Jeroen

• 13 Februari 2005 - 11:25

Roos:

He jongens! Leuk, deze website! Ik ben echt jaloers, hier gebeurt helemaal niks. Alles zn gangetje. Liefs!

• 13 Februari 2005 - 12:35

Irlen:

He jeroen bedankt dat je aan me denkt..maastricht ligt ook ver van nederland btw..en btw:Denen rullleeenn dus je weet wat je te doen staat..

• 13 Februari 2005 - 12:39

• 13 Februari 2005 - 17:32

Boudewijn:

Hai Jeroen,
    Tjonge leuk hoor zo'n site
    Heb vooral de foto van CamperBerkhout bekeken heftige wagen hoor !
    Hier alles goed, kijk op www.steevast.nl onder GUB weet je wat ik doe.
    Veel plezier Bee

• 13 Februari 2005 - 22:24

JD:

Ziet er toch wel goed uit, dat A-land.Begin een beetje jaloers te worden
    Jeroen en Abe, wat kunnen jullie ineens goed fotograferen.

• 14 Februari 2005 - 07:38

Simon G.:

Looks like your having fun boys! Let me know if you need any help! Things don't change here....

• 16 Februari 2005 - 02:22

Jel:

eeyyzz komrad!!groetjes van mij(en Anne&Karlan), en viel spaB daar..(met poolen enzo;-))KuZzZzZ

• 17 Februari 2005 - 18:57

Willien En Mathieu:

tsjonge wat hebben jullie
    een zwaar leven,,,,mocht
    het jullie te zwaar worden:
    wij zijn dr voor jullie.!!

• 18 Februari 2005 - 04:22

Micha:

leuk berichtje, zware tijden komende week voor jullie. zorg je dat je op tijd gaat drinken en op tijd gaat feesten?

• 19 Februari 2005 - 13:43

Marja & Vincent Broeke:

Wat een leuke berichten en wat een fraaie foto\'s. Op sommige foto\'s is duidelijk te zien dat er veel bier gebruikt wordt door jullie: Want jullie staan er \'dwars\'op!
    Hoe zit het met het werken? Wat voor soort werk zoeken jullie? Alles wat je kunt krijgen of kijken jullie uit naar iets speciaals?
    We zijn benieuwd, maar we lezen het wel.

Groetjes

Marja & Vincent

• 23 Februari 2005 - 18:27

Oma Hofman, Jamila En Linda:

Heeey jongens!

Wat leuk zo een website waarop we al jullie belevenissen een beetje kunnen volgen. Oma zegt dat jullie nooit meer goed in het gereel kunnen lopen. (wat dat dan ook mag betekenen...:S) maar ze jullie het plezier van harte gunt.
    Fijne vakantie nog en dat jullie maar veel mogen, surfen, bier drinken, slapen en andere mooie dingen mogen doen. En als er nou iets fout gaat... wij zijn der voor jullie! ;)

Dikke knuffel,
    Van ons drieen

• 28 Februari 2005 - 12:21

Gerda:

Hallo Jeroen en Abe,
    Jeroen, ik ben blij dat je gisteren gebeld hebt en te weten dat jullie nog steeds in Byron zitten, op de camping, met leuke mensen, en dat alles goed gaat. Geniet er maar van!
    Liefs, Gerda

• 03 Maart 2005 - 09:44

Hey jongens,
    leven jullie nog? Om jullie humeur op te vrolijken(als dat nodig is) het is nu 3 maart en er ligt fucking veel sneeuw in nl, wordt komende nacht de koudste in maart in 30 jaar( tussen de -10 en -15) dus ik zeg blijf nog ff weg;)