Byron - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Byron - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Byron

Door: Jeroen en abe

Blijf op de hoogte en volg jeroen

08 Maart 2005 | Australië, Noosa Heads

Beste iedereen,

Weer bijna een maand verderen nog STEEDS in Byron ! Onze plannen van het vorige mailtje
zijn dus een beetje opgeschoven. Het lui-lekker-niks-aan-je-hoofd-leven in Byron beviel ons
zo goed dat we 4 keer zo lang zijn gebleven als gepland. Eigenlijk is het niet heel spectaculair
om te vertellen: VEEL surfen, beetje met mensen hangen, hier en daar een kampvuurtje, beetje
poolen, beetje kaarten, soms een filpmje in de locale bioscoop en af en toe werken voor accomodatie.
Toch hebben we ons prima vermaakt.
Alleen dat werken voor accomodatie was niet altijd even leuk. Ik weet dat het luxepeproblemen
zijn, maar toch. We waren in ieder geval hulpjes van de OPPERtuinman, jaja.. En daar moesten we
naar mijn idee allemaal nutteloze klusjes gaan doen. Bijvoorbeeld, een HEEEELEboel takken (neem
heleboel takken in je hoofd, vermenigvuldig dit aantal met 4 en dan nog zit je niet in
de buurt van wat ik bedoel) van de ene plaats naar de andere plaats versjouwen. Ook moesten we
waterlelies uit een vijver gaan halen. Opzich wel nuttig werk, want dan maak je de vijver zwembaar,
MAAR we moesten de lelies niet met wortels en al dr uit halen, want dat was te veel werk. Wat er dus
op neer komt dat die lelies dr volgende week gewoon weer zitten. What's the use...? Al deze
nutteloosheid ging gepaard met een wreedaarige zon en nu een dan een kater van de vorige avond.
Wel kregen we per uur dat we werkten een nacht gratis accomodatie wat omgerekend neerkomt op 17 $ per uur = 10 E per uur.

Vaak was het surfen gewoon proberen een golf te pakken en hopen dat je zo lang mogelijk op de plank kan blijven staan, maar soms was je even met hele andere dingen bezig in het water. Toen ik (abe) terug pedelde de zee in dacht ik een vin te zien in het water. Een paar seconde later sprong er 3 meter naast m'n plank een dolfijn uit het water, dit was heel speciaal. Soms is het alleen wat minder, ik heb ook al ervaringen gehad met de boxjellyfish. dit zijn allemaal kleine kwalletjes, ze zijn alleen niet zo onschuldig als ze lijken. Toen ik terug naar het strand ging om rond te schreuwen dat er een dolfijn naast me sprong werd ik al snel weer met bijde benen op de grond gezet toen er een boxjellyfish vastzat op mn arm. het is niet heel ernstig, het voelt ongeveer alsof iemand een uur lang met een brandnetel op je arm loopt te wrijven..:(. Maar dit allemaal houdt het surfen wat verassender en specialer. We hebben verhalen gehoort van haaien die daar rond zouden zwemmen maar die hebben we nog niet gezien, alles onder controle.

We hebben tijdens ons verblijf in Byron de wereldkampioenschappen surfen gezien. Echt, frustrerend om dat te zien. Terwijl wij met moeite een goede golf pakken en rustig met de golf meesturen, vliegen zij met surfboard over de oceaan alsof het niks is. Areals, tunnels, fokking scherpe bochten op een mini 5'6 foot boardje alsof het niks is. Maar goed, toch heel leuk om te zien.

We hebben een nieuwe methode gevonden van backpacken, we gaan rond etenstijd opzoek naar een hostel daar gaan we eten, douchen, zwemmen en poulen, vervolgens gaan we naar de dichtsbijzijnde parkeerplaats om daar gratis te slapen. De volgende ochtend gaan we weer terug naar het hostel om weer gebruik te maken van hun faciliteiten.

We hebben trouwens een nieuwe maat leren kennen in Byron. WE BRING TO YOU:
Jeffrey van Asselt
20 jaar oud
haat hippies

Hij heeft een beetje dezelfde plannen als wij (duikcursus, whitsunday islands, parachutespringen (?)) en rijdt nu voor een tijdje met ons mee.

Nog een paar korte dingetjes:

- Dino, ik (J) heb ook mn muggenbulten geteld en ik had dr 43 op alleen mn twee armen
- We hebben in een pretpark een vrije val gedaan van 80 meter en dat was echt het engste ooit
- Surfen terwijl de dolfijnen naast je omhoogspringen is niet heel saai.
- We zitten vandaag al precies op de helft van onze trip... :-(

Groetjes,

Abe en Jeroen

  • 08 Maart 2005 - 15:07

    Gerda:

    Ha Jeroen en Abe,
    Hoeveel uren hebben jullie gewerkt? Leuk om weer iets te kunnen lezen.
    Gerda

  • 09 Maart 2005 - 20:41

    Tante Flora:

    Heej jongens, ik heb het aantal takken vermenigvuldigd met 8, zit ik nu in de buurt?!veel plezier nog he! vriendelijke groeten

  • 10 Maart 2005 - 20:06

    Keye:

    ho0ii Broeder en jeroen, mooi dat jullie je nog steeds vermake en tsja werke hoort er toch wel een beetje bij...
    dikke kusz keye

  • 11 Maart 2005 - 07:28

    Ruud:

    Tien euro per uur? IS dat zwart? En hebben ze nog mensen nodig?

    Okay, op naar jullie volgende uitdaging: duiken?
    Alles wat je nu leert verhoogt over 10 jaar je uurloon, dus pak wat je pakken kunt.

  • 12 Maart 2005 - 01:27

    Abe En Jeroen:

    Abe en ik hebben lang lopen nadenken, maar we kunnen ons niet herinneren dat een van ons een tante Flora heeft. Mocht 'Tante Flora' nog een keer op deze site kijken zouden wij graag willen weten wie t is.

  • 12 Maart 2005 - 09:27

    Koenknitel@hotmail!!!!!!!:

    Joo Jongens maak me maar weer jaloers hoor!
    mooi verhaal voor tussen het leren door! Ik studeer nog steeds en vermaak me er ook wel mee... maar over 2 weken vertrekken wij ook effe uit 't koude kikkerlandje: naar de Franse sneeuw :)

    DikkeDoei!!! Koen

  • 12 Maart 2005 - 14:22

    Jan-Dirk:

    leest inderdaad als een duidelijk lang mailtje, maar krijg wel goede indruk wat jullie uitvreten. Ik ben blij dat ik niet meer jong ben en een vrije val 80 meter hoef te maken. Die Jeffrey lijkt me wel wat, kan je rustig meebrengen. Vooral dat hij hippies haat sprekkt me zeer aan. Groet aan de overlevvenden in Aussie-land

  • 14 Maart 2005 - 06:42

    Dino:

    Okok Jeroen, jij hebt meer muggenbulten! Ik hoop volgende keer je te verslaan in het krijgen van muggenbulten :-) Ik ben laatst ook naar een surfarea gegaan... Hele week waren er goede golven, maar toen wij aankwamen was de oceaan opeens stil.... Nja ik d8 laat ik es maar oefenen op een longboard, keihard gepeddeld en wel 2 seconden op dat ding gestaan :-) Anyway, ik ga binnenkort naar wat stabielere surfarea's. We moeten maar es met zn allen een keer gaan surfen. Je klinkt al echt als een surfdude Jeroen :-) Ik vind hippies wel grappig dus ik denk dat ik het niet kan vinden Jeffrey ;-) Anyway doe hem de groeten. Later!

  • 14 Maart 2005 - 10:06

    Florinus:

    daaaag jongens! wat een geweldige verhalen! jullie vermaken je prima heh! echt super! ik zit nu in spanje, al vanaf oktober, heerlijk weer hier! ik vermaak me ook prima!
    veel plezier nog, rustig aan
    dikke kus florien SMITS

  • 14 Maart 2005 - 11:43

    Irlen:

    Als ik eens voorstel wat jullie nu aan t doen zijn, is t toch spanje stijl xxl zeg maar, deze week wordt in het zonnige zuiden alweer 14 graden dus heb geen medelijden..

  • 15 Maart 2005 - 00:19

    Marien En Steve:

    verdwaalde mafketels!hoe ist. moeten jullie werken? hard voor jullie:).Alle respect van de wereld trouwens dat jullie blijven surfen want marien en ik geven dat soort vermoeinde dingen gewoon op. Khoop dat jullie de sterren van de hemel chillen (en de bulten van je arm), Pura vida, groeten van marien en steve! jaja

  • 17 Maart 2005 - 09:31

    Gerda:

    Hee jongens,
    Kunnen jullie ook weer eens wat foto's op de site zetten? Lijkt me leuk om weer eens iets nieuws te zien. En verder: Pluk de dag! Gerda

  • 20 Maart 2005 - 09:45

    Simon:

    Nice to see you are doing some real work boys! keep up the work, fun and the tans........

  • 23 Maart 2005 - 15:55

    Zussie Van Micha:

    heej gastejes zijn daar eigelijk haaie?
    de balluuh groeten en groeten en groeten van hanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2005

back Out

03 Mei 2005

Budget

03 Mei 2005

Het Witte paradijs

21 April 2005

Fruit plukken

26 Maart 2005

Out of Surf --- Into Dive
jeroen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 96042

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 21 Februari 2017

Azie

07 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Midden-Amerika

27 September 2012 - 18 Januari 2013

Tanzania

25 Juli 2012 - 17 September 2012

Zuid-Amerika: part II

26 November 2009 - 02 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 Juli 2008 - 01 September 2008

India

05 December 2004 - 15 Augustus 2005

Australie

Landen bezocht: