roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

roadtrip

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

10 Januari 2005 | Australië, Sydney

Beste Europeanen,

Alweer bijna een maand in Sydney; de tijd vliegt. Ons leven van feesten en uitslapen is een klein beetje voorbij want we hebben onze eerste TRIP gemaakt. Jaja.. Met allemaal verse/prachtige uitzicht foto’s en alles wat erbij hoort. Het slapen in de auto was ook niet super oncomfortabel, al werd ik wakker gemaakt door 1. een man die zn hond uit ging laten en met een zaklamp in onze auto ging schijnen 2. een in zn slaap pratende Abe en 3. de om 6 uur ’s ochtends opkomende zon, maar voor de rest heb ik prima geslapen.
Oud en nieuw was ook wel goed te doen; zuipen met 30 vrienden, naar het park onder de Harbour Bridge en van daaruit vuurwerk bekijken. Na 12 uur na een huisfeest en weer daarna naar het huis van een meisje. Eigenlijk niet een heel andere opzet als in Nederland dus, maar het blijft leuk.
Van het surfen is eigenlijk nog niks terecht gekomen. We kunnen al 2 weken ergens een surfboard gratis ophalen, maar zijn nog te lui geweest om het ook daadwerkelijk te doen (take it easy mate). Nu we echter met de auto langs de kust gaan cruizen, zal het surfen er wel snel van komen. Nog even een berichtje voor alle bezorgde thuisblijvers van Abe (en eigenlijk ook van mij): Abe rijdt ‘pretty allright’. Hij heeft zelfs een kangaroo in het donker ontweken. Born 2 drive. Nu is het woord aan Abe.

Op nog even terug te komen op de TRIP, deze was naar de blue mountains. Een kleine 3 uurtjes rijden vanuit Sydney, de eerste grote trip waar ik dus achter het stuur zat. Het rijden aan de andere kant van de weg valt heel erg mee, de wegen zijn heel breed en ik heb meestal een wakker iemand naast me die kan zeggen welke kant we op moeten.
We zijn naar Katoomba gereden om daar even van het uitzicht te genieten en een hapje te eten bij een goedkoop restaurantje in het dorp. Daarna zijn we verder gereden opzoek naar een slaapplaats het bleek lastiger dan we dachten om een plek te vinden waar we onze auto konden parkeren om de nacht door de brengen, na een uurtje rijden hebben we besloten om een kleine afslag te nemen en al snel kwamen we bij een weggetje waar we de auto in de berm hebben gezet. Ik heb ook redelijk geslapen in de auto. Het is behoorlijk raar slapen in een auto in een vreemd land in een vreemde plaats, maar het went.
De volgende ochtend stonden we een boompje te pakken bij onze auto toen er plots een oude mevrouw uit haar huis kwam ‘G’Morning’. Ze vroeg of we haar tuin wilde zien, voordat we het wisten stonden we met onze slaperige kop in een tuin van een oma die vanuit Sicilie geemigreerd was. Het werd snel duidelijk waarom we haar tuin mochten zien, ik heb nog nooit zo een grote tuin gezien. Ze had bevoorbeeld een paard dat een graasruimte had van 5 hectare (voor één paard!), dat was ongeveer een kwart van de tuin.

Nog ff een bijschrift bij de foto’s en vanaf nu laten wij ook meer horen via micha’s site. Ons voornemen voor het nieuwe jaar.....

Foto Trip 001: The Tree Sisters
Foto Trip 004: De Drie Gezusters met ‘n broer erbij
Foto Trip 014: een vogel, om precies te zijn een Lorikeet.
Foto Trip 020: slapen in onze auto
Foto Trip 025: Wildlife baby..
Foto Trip 037: een plant, om precies te zijn een eeehhh.... een Australische plant die vooral veel voorkomt in homeostastische gebieden met een tropisch klimaat.
Foto Trip 046: Ouders: we maken wel verantwoordelijke foto’s
Foto Zoo 042: Onze gierige autodealer, die 2000 dollar aan ons verdiend heeft, waarschijnlijk, maar hij moet ook ergens van leven.
Foto Zoo 058: The Three Ozzie Brothers
Foto Zoo 071: Jeroen veegt in één beurt 5 ballen van de tafel, echt waar!
Foto Zoo 069: Jeroen, Alise, Micha genieten van Australisch ijsje
Foto Zoo 066: Topfotograaf Abe neemt de Harbour Bridge onder handen
Foto Zoo 046: Onze Ferrari Falcon Panel Van

We houden van jullie allemaal,

Groetjes,

Abe en Jeroen

• 28 Januari 2005 - 12:54

Gerda:

Hallo Jeroen,
    Leuk om jullie verhaal te lezen. Vorige week heeft ook Baukje genoten van jullie verhaal en foto's.
    Hoe gaat het met het surfboarden? Heb je de plank nu onder controle? Ben benieuwd hoe jullie het nu maken.
    Mamma