Sitting, waiting, fishing - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Sitting, waiting, fishing - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Sitting, waiting, fishing

Door: Jeroen Berkhout

Blijf op de hoogte en volg jeroen

09 Februari 2010 | Peru, Huanchaco

Na twee maanden heb ik Huanchaco verlaten en is het ´echte reizen´ begonnen! De laatste week van mijn werk was tijdens de wereldkampioenschappen longboard surf. Een EHBO-tentje werd opgezet bij het strand waar ik en drie andere collega´s van Centro de Salud van 8.00u tot 17.00u werkten. Of nouja, werken kan je het niet echt noemen; op medisch gebied gebeurde er erg weinig interessants (een meisje dat wat zeewater had ingeslikt, een surfer die in een zee-egel was gestapt). Genieten van de zon en kijken naar surfers en mooie vrouwen is een betere omschrijving van mijn werkzaamheden de laatste dagen. Na de kampioenschappen afscheid genomen van Dr. Ivan en alle andere dokters en verpleegsters en een aardige som geld (zeker voor Peruaanse begrippen) gedoneerd. Volgens mij vond Dr. Ivan het wel een mooi gebaar, want ik zag zijn ogen vochtiger worden toen ik de envelop overhandigde. Dus namens hem, mijzelf en de patienten van ´Centro de Salud, Huanchaco´: bedankt!!
Na Huanchaco was ik eigenlijk van plan een trip te doen in het bergachtige gebied rondom Huaraz, maar toen ik hoorde dat het daar alleen maar regende was mijn keuze snel gemaakt: op naar Puerto Chicama voor een laatste week surf! De eerste nacht gekampeerd met een groep supervriendelijke Peruanen die me voorzagen van eten, wijn, whiskey en gitaar muziek en de volgende dag heb ik mijn tentje opgezet op een plek tussen de rotsen waar alleen lokale vissers komen. Het was een heerlijke week: ik heb mijn eigen visjes gevangen en die geroosterd op een kampvuurtje, geslapen onder een immense sterrenhemel en natuurlijk veel gesurfd. Helaas ben ik wel op ongelukkige wijze mijn camera kwijtgeraakt (wat betekent dat ik van de laatste twee weken geen foto´s heb), maar het was het allemaal waard!
Na Chicama voor een dagje teruggegaan naar Huanchaco, bord en wetsuit verkocht, en afscheid genomen van alle andere volunteers. Toch grappig hoe zo´n plaatsje in twee maanden je ´thuis´ kan worden en jammer om het te verlaten. Met de nachtbus naar het vliegveld van Lima gegaan. Daar voor veel te veel geld de datum van mijn retourticket gewijzigd naar 2 augustus 2010 en daarna .. Laura verwelkomt! Vet leuk om haar eindelijk weer te zien!! Na een kop koffie bij Starbucks en nadat ze haar jeans en longsleave t-shirt had verwisseld voor een luchtig jurkje waren we klaar om te gaan. Eerste bestemming was Pucusana, waar ik Laura haar eerste surfles heb gegeven. Toen naar Lunahuana waar we hebben geraft in de Rio Cañete, toen Chinca en nu zijn we beland in Caracas waar een heel mooi nationaal park is en van waar we een tripje zullen maken naar de Islas Ballestas (eilandjes waar zeeleeuwen, zeehonden, penguins, flamengo´s, condors en vele andere vogels te bewonderen zijn). Over een paar dagen komen we aan in Arequipa waar Onno (vriend van Douwe en Evert) zo vriendelijk is geweest om ons uit te nodigen in zijn huis! Hierna gaan we naar Puno (stad aan een onwijs groot en voor de Inca´s heilig meer) en misschien nog naar Cuzco en Machu Picchu, hoewel we het laatste met al die regen misschien wel laten schieten..

Pluspuntje: Wordt weer elke dag wakker naast mn meisje!
Minpuntje: Camera gestolen..

Paar nieuwe foto´s op http://picasaweb.google.com/berkhoutje/

  • 10 Februari 2010 - 06:47

    Ruud:

    Hombre, la vida, sueño es! Para nosotros saber de vosotros es pura alegría.

  • 10 Februari 2010 - 08:49

    Jessie:

    Wat een goeie verhalen jeroen! Groetjes aan Laura xxx

  • 10 Februari 2010 - 09:54

    Paul Berding:

    Jeroen,hardstikke leuk om je verhalen te lezen.
    Bekijk ook ( uit Volkskrant) vkreizen.nl/whereisthebus.
    over reizen in Peru.
    Plezier!!

  • 10 Februari 2010 - 11:26

    Antoon:

    Mooie verhalen Jeroen!
    Ik kom niet meer, de studie is nog steeds niet klaar haha

  • 10 Februari 2010 - 12:25

    Lisanne:

    Hey Jeroen!
    Klinkt weer te chill allemaal. Ik hoop maar dat ik, als ik hier wegga over 2 maanden, ook het gevoel heb dat dit mn thuis was.. Zover ben ik namelijk nog lang niet..
    Misschien tot gauw?
    x

  • 10 Februari 2010 - 12:55

    Axe :

    Yo Dude geniet !

  • 10 Februari 2010 - 19:23

    Douwe:

    Hee duder, klinkt niet verkeerd allemaal man. Have fun bij Onno en doe iedereen daar heel veel groeten, ook van mijn ouders!

  • 10 Februari 2010 - 20:38

    Dino Filipino:

    NI-ICE

  • 11 Februari 2010 - 12:10

    Aab:

    Klinkt goed man! Al een besluit genomen over de motor?

    Boks

  • 11 Februari 2010 - 13:20

    Rietha Van Zwieten:

    Leuk dat je al zo'n fijne tijd hebt gehad en dat er nog veel mooie dingen in het verschiet liggen.Geniet met z'n tweetjes en doe v.....
    Liefs voor jou en Laura.

  • 15 Februari 2010 - 11:24

    Gerda:

    Jongen, wat ben je een gespierde spijker geworden van al dat surfen! Prachtig ook die foto's van de pelikaans en de zeeleeuwenkraamkliniek!
    En dan Laura en jij samen!! We (ook Bauk, Karin)genieten van je berichten en foto's. Hier is het nog steeds
    winter: sneeuw, ijs, glad. Met Ruud en mij alles ok. Heel veel liefs, ook voor Laura.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huanchaco

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2012

Terugblik

01 Augustus 2010

Future sailors

03 Juli 2010

Nog één week spanning en nog één maand reizen.

17 Juni 2010

Back on the road

29 Mei 2010

Into the wild
jeroen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 96132

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 21 Februari 2017

Azie

07 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Midden-Amerika

27 September 2012 - 18 Januari 2013

Tanzania

25 Juli 2012 - 17 September 2012

Zuid-Amerika: part II

26 November 2009 - 02 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 Juli 2008 - 01 September 2008

India

05 December 2004 - 15 Augustus 2005

Australie

Landen bezocht: