Eindelijk! - Reisverslag uit Lima, Peru van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Lima, Peru van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

30 November 2009 | Peru, Lima

Ik heb er vier jaar alleen maar over gedroomd en gepraat, maar nu is het zover: Ik zit in Zuid-Amerika! Alweer 3 dagen in Lima. De vlucht was prima en met twee lege stoelen naast me erg comfortabel.. Ondanks veel jaloerse blikken toch twee Peruaanse ´vrienden´ gemaakt die me de hoofdstad wel wilden laten zien. Ik zou ze graag bellen, ware het niet dat mijn telefoon hier niet werkt. In Peru hebben ze namelijk ´tri-band´ en dat kan mijn goedkope mobieltje helaas niet aan. Wel heb ik net een Peruaans nummer bemachtigd: +511999526043, maar het is me nog een raadsel of ik gebeld kan worden uit Nederland. Het weer in Lima valt een beetje tegen; het is zo bewolkt dat ik nog geen straaltje zon heb gezien (hoewel ik al op de eerste dag verbrand was, raar..) en vannacht heeft het zelfs geregend. Maar geen zorgen; over twee dagen vertrek ik naar een klein kust plaatsje (Huanchaco) om daar mn werk in een locaal ziekenhuisje te beginnen. Leuke bijkomstigheid is dat Huanchaco een klein rustig surfers paradijsje is; perfecte golven en altijd lekker weer. En net daar boven ligt een strand met langste golf ter wereld (ruim 2 km!). Zo gaan de geruchten in ieder geval.. Een ding is zeker: ik lig daar zeer binnenkort met mn surfboardje in het water. Daar kijk ik wel naar uit aangezien Lima net als elke andere derdewereldstad vies, druk en vooral erg chaotisch is..

Pluspuntje: ik ben nog niet beroofd..

Minpuntje: Het weer in Lima

X

Jeroen


  • 30 November 2009 - 16:25

    Bee:

    Ja zeg wil je die Reisstatus wel van deze site halen !!
    nog 243 dagen .....
    mooi voor elkaar !!
    veel fijne ervaringen !
    hier scheen de zon haha

  • 30 November 2009 - 16:25

    Lau:

    he jeroen, mooi dat je nog leeft! veel plezier daaro! xoxo

  • 30 November 2009 - 17:41

    Micha:

    Dat surfen klinkt veelbelovend jongen! Ik ben benieuwd naar gruwelijke pica's

  • 30 November 2009 - 18:25

    Laura:

    Ziet er heel goed uit mop!!! Jij gaat genieten ;-)
    xxx

  • 30 November 2009 - 21:40

    Lisan:

    Hey Jeroen,
    Klinkt helemaal fantastisch. Oke misschien een beetje jammer van het weer maar het is vast niet zo vreselijk koud en nat als hier.. Gelukkig ga ik over 2 maandjes ook die kant op :) Geniet ervan he,na al die jaren studeren heb je wel even een break verdient.
    x

  • 30 November 2009 - 21:50

    Esther M:

    Hey Jeroen,

    Je verhaal klinkt als hoe een avontuur moet beginnen.. =)Enjoy!

  • 30 November 2009 - 22:25

    Floor:

    Ha Jeroen!
    Geen idee of je mijn smsje nog kon ontvangen (in dtsl doen ze niet aan triband toch? ;)) Iig heeel veeel plezier maar zo te horen gaat dat zeker lukken. Hasta luego!
    xx Floor

  • 01 December 2009 - 10:10

    Steven:

    Hey gozer! goed man!
    Het begin van een laaange reis.
    veel plezier en genees wat amerikaantjes nu je er toch bent.

  • 01 December 2009 - 11:09

    Eveline:

    He Jeroen!
    Klinkt super allemaal! Zit ik dan, werkeloos, hard te werken aan m'n oz voorstel... (Tikkie jaloers ;-)) Heeel Veeel plezier daar!
    Take care!

  • 01 December 2009 - 11:32

    Linh:

    Wauw, klinkt goed allemaal. Heel veel plezier en blijf onberoofd :)

  • 02 December 2009 - 11:43

    Jan-Cees:

    Je hebt het goed voor elkaar man!! Succes met het verbeteren van je surfskills en wilde lama's temmen. Ik wacht op je volgende verhaaltje.

  • 02 December 2009 - 21:46

    Mirte:

    Heeej!
    Heel heel veel plezier en geniet er vooral van want de tijd vliegt kan ik je uit ervaring vertellen..
    Ik wacht op foto's!

  • 03 December 2009 - 06:43

    Ruud:

    Bueno hombre, espero que te vayas bien y que hayan muchas olas grandes. Tambien espero que Huanchaco te guste. Mi abrazo.

  • 06 December 2009 - 17:21

    Lucas:

    He jeroen! Goed aangekomen, mooizo!

    Heel veel plezier daarzo en een fijne Sinterklaas gewenst!

    Groeten en tot snel

  • 09 December 2009 - 16:27

    Abe:

    Hi gast. Op naar de golven, klinkt goed man! Ik ben benieuwd of je kan blijven staan. Aus was toch al een tijd geleden. Dit blijkt trouwens niet uit je profiel foto..

    Boks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2012

Terugblik

01 Augustus 2010

Future sailors

03 Juli 2010

Nog één week spanning en nog één maand reizen.

17 Juni 2010

Back on the road

29 Mei 2010

Into the wild
jeroen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 96116

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 21 Februari 2017

Azie

07 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Midden-Amerika

27 September 2012 - 18 Januari 2013

Tanzania

25 Juli 2012 - 17 September 2012

Zuid-Amerika: part II

26 November 2009 - 02 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 Juli 2008 - 01 September 2008

India

05 December 2004 - 15 Augustus 2005

Australie

Landen bezocht: