Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu Huanchaco - Reisverslag uit Huanchaco, Peru van jeroen berkhout - WaarBenJij.nu

Huanchaco

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

11 December 2009 | Peru, Huanchaco

Het gerucht blijkt waar te zijn. Huanchaco is een surfersparadijsje. Ik ben dan ook de tweede dag vol goede moed en met een surfboardje het water ingelopen. Wat een deceptie.. Ik heb zeker een uur in het water gelegen zonder ook maar een degelijke golf te pakken.. Ik had het gevoel na Australie wel een beetje te kunnen surfen, maar het lijkt wel alsof ik weer helemaal overnieuw moet beginnen. En volgende dag spierpijn.. Oi oi oi, ik voelde spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had. De drie dagen daarop heb ik ziek op bed gelegen, dus dat zou kunnen verklaren waarom het surfen zo belabberd ging. Ondanks deze niet zo fijne eerste ervaring heb ik toch maar een bordje gekocht (foto) en nu gaat het wel ietsje beter, al ben ik nog lang niet op mijn oude niveau. Surfen is tot nu toe eigenlijk alles wat ik doe, omdat ik nog steeds niet begonnen ben met werken. Zucht.. Alles gaat hier extreem traag (was te verwachten) en de voorlopige planning is nu dat ik maandag begin met werken.

Huanchaco is een klein visserdorpje dat langzaam een toeristische trekpleister wordt. Ik denk dat er nog zo´n 30 andere vrijwilligers zijn, minstens zoveel westerse toeristen en nu de zomer in Peru aanbreekt komen er ook veel Peruaanse toeristen op af. Ik had eigenlijk gedacht dat ik in een wat minder bezocht oord zou belanden, maarja..
Naast de surfomstandigheden is Huanchaco bekend om de ´caballitos de tortora´ (foto´s). Dit zijn kleine eenpersoons vissersbootjes die volgens eeuwenoude traditie gemaakt worden van een soort riet. Het schijnt dat Huanchaco een van de laatste dorpjes is waar men die kunst nog beheerst.

De plannen om een motor te kopen worden ook langzamer verwerkelijkt dan ik gedacht had. Je kan namelijk een motor die je in Peru koopt niet meenemen over de grens. Ik denk er nu dan ook over om er eentje kopen die in de Verenigde Staten geregistreerd staat, want dan kun je gewoon vrij doorreizen. Vanavond rij ik naar Trujillo (grote stad in de buurt) om te informeren over de mogelijkheden betreft rijlessen.
Als je de onwijs grote afstanden, de kans om beroofd te worden en de kans op een ongeluk ook nog meeneemt, zou je er bijna van afzien om een motor te kopen in Z-Amerika. Daarom was ik ook erg blij dat ik Oliver uit Engeland ontmoette die me verzekerde dat het alle moeite 100% waard is! Hij heeft ook een website (greasysprocket.co.uk) met informatie voor beginnende motorrijders (zoals ik).

Ok, ik zal het niet te lang maken. Ik hoop dat iedereen in Nederland leuke cadeautjes van de sint heeft gehad en ik wens iedereen alvast fijne kerstdagen.

X

p.s. Meer foto´ zijn te vinden op http://picasaweb.google.com/berkhoutje (wel veel zonsondergangen :-))

p.s.s.
Pluspuntje: het surf-gevoel!
Minpuntje: Al meer dan een week aan het wachten tot ik kan beginnen met werken.

  • 11 December 2009 - 21:05

    Lisanne:

    Hey jeroen.
    Was laatst weer voor het eerst bij jullie thuis sinds India. Wel gek om ineens een ander op je (super opgeruimde!) kamer te zien. Maar het lijkt erop dat je daar stukken beter zit dan hier. Oke, alles gaat traag, maar dat was inderdaad wel te verwachten. Voor je het weet zit je ook in die 'traquila- mañana- mañana- mood' en wordt het leven een stuk makkelijker:)
    Geniet! x Lies

  • 11 December 2009 - 23:09

    Micha En Estela:

    Wat een prachtige verhalen jongen. We missen je en we vinden het geweldig wat je allemaal doet.

    Ciao Ciao

  • 12 December 2009 - 15:37

    Laura:

    Hey lief,

    Doorzetter, goed dat je toch dat board hebt gekocht (ziet er mooi uit!). En Huanchaco klinkt ook goed. Leuk die foto's er nu ook bij, ziet er nl anders uit dan ik verwacht had!
    Mail coming up en spreek je morgen :)

    Liefs!

  • 12 December 2009 - 15:45

    Lau:

    chille foto's jeroen! Ben net terug van 2 dagen krakow in polen. Redelijk naar de klote. Het is trouwens opnieuw, niet overnieuw...
    xoxo

  • 13 December 2009 - 10:07

    Ruud:

    Aquí estamos bien. Trabajando (los dos) y estudiando (yo). Mis hermanos Bee y Chris van a Bonaire mañana. El 19 es el cumpleaños de mi padre y el 20 estaremos juntos en la casa de tu tía para celebrar la fiesta de Navidad. Hablarémos por Skype? Espero que vayas a trabajar muy pronto y que todo salga bien. Un abrazo.

  • 14 December 2009 - 09:39

    Jessie:

    Jeroen! Goed om wat van je te horen. Alles gaat wat langzamer dan verwacht? Nou, gelukkig heb je ook geen haast ;)

    Veel plezier signor,
    xx

  • 14 December 2009 - 14:51

    Anand Bhiekharie:

    Hoi Jeroen, bedankt voor je
    berichtje. Het ziet er prachtig uit (behalve die kever natuurlijk...)
    Het is hier koud man, minus 2! En donker. Ik ben best een beetje jaloers op je. Groeten van je drummende vriend,
    Anand

  • 14 December 2009 - 15:20

    Paul Berding:

    Hoi Jeroen,
    Leuk en apart om je Zuid Amerika verhalen te lezen. Genieten maar!
    Wees voorzichtig daar.
    All the best,Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huanchaco

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2012

Terugblik

01 Augustus 2010

Future sailors

03 Juli 2010

Nog één week spanning en nog één maand reizen.

17 Juni 2010

Back on the road

29 Mei 2010

Into the wild
jeroen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 96135

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 21 Februari 2017

Azie

07 Juni 2014 - 10 Augustus 2014

Midden-Amerika

27 September 2012 - 18 Januari 2013

Tanzania

25 Juli 2012 - 17 September 2012

Zuid-Amerika: part II

26 November 2009 - 02 Augustus 2010

Zuid-Amerika

10 Juli 2008 - 01 September 2008

India

05 December 2004 - 15 Augustus 2005

Australie

Landen bezocht: